søndag den 27. marts 2011

Music of the week #3 James Blake, Beach House mf.


Af Johannes Kroustrup

I den her uge er det så min tur til at lave ugen musik, og her kommer mine 5 yndlings numre lige nu. Hvis i ikke har hørt de numre der er i Music of the week, bliver i nødt til at høre dem! Klik på en overskrift for at høre nummeret :-)

                                                        Beach House - Zebra
-Beach House er et band man ikke rigtigt kan klassificere inden for en genre, men de bevæger sig mellem indie-rock, elektronisk og, som nogen vil kalde det, dream-pop. Zebra er et nummer fra en helt utrolig god plade (Teen Dream), alle numrene på pladen passer så godt sammen at albummet virker fuldstændig gennemført! '

Albummet ligger aller øverst på min itunes playlist. Deres stil er helt deres egen, søvnfulde melodier med et gennemgående klaver/orgel. 

Jeg faldt over nummeret da albummet blev kåret som det bedste album 2010 i Soundvenue, så tænkte jeg at der nok var noget over det. Virkeligt fedt nummer! I bør også høre resten af albummet.

-The Wilhelm Scream er et af de mange fantastiske numre fra James Blakes debutalbum (James Blake). James Blakes musik er overvejene elektronisk, og meget af hans musik er meget skævt og utilregneligt. Selvom det er så eksperimentelt, så er det ret fedt at høre på.



-Et godt nummer fra The National. Jeg kan ikke helt huske hvor fra jeg har fundet nummeret, det har bare altid været der. Nummeret er fra albummet High Violet, hvor der også er mange andre gode numre.

-Er et nummer jeg lige har opdaget igen, da det er et lidt ”ældre” nummer (2007). Jeg var inde for at kikke hvem der kom til Northside Festival, og da så jeg at de skulle spille der. 

Navnet lød bekendt, så jeg tjekkede dem lige ud. Det er et ret cool nummer, og Band of Horses har også lavet meget andet fedt, som helt klart er værd at kikke på.

-Blev præsenteret for det her nummer da en jeg spiller sammen med forslog at vi skulle spille nummeret. The White Stripes er et virkeligt fedt band, som uheldigvis næsten lige er gået i opløsning efter 14 år. Seven Nation Army er også et nice nummer med dem som er lidt mere kendt, de har deres helt egen rå stil.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar