fredag den 18. marts 2011

Music of the week #2 - Zeigeist, Lykke Li

Very random timing … Yesh yesh! :)

Af Anna B.

- Faldt over nummeret, fordi jeg har siddet hele dagen og researchet ”British underground music from London”, som er det emne, jeg skal snakke om i fem minutter til min engelsk-eksamen. Exciting! Jeg er virkelig excited. Over emnet altså. Det er nice lige at fordybe sig ekstra i et bestemt område. Og så lige inden for musik. Nå! Tilbage til nummeret: Jeg kan godt lide de fremtrædende keyboard-toner, og hele sangen er egentlig bare nice … Musikvideoen er ikke specielt appetitlig. Og lidt scary i det. Men musikken: cool!

- Zeitgeist er cool. De er nogle gymnasiedrenge fra Århus, og de laver noget fedt musik. Genren er meget blandet. På bare ét nummer er der både sang og rap, og instrumenterne spiller nogle tredje og fjerde genrer. Men det fungerer ret godt, og jeg kan specielt godt lide den her sang, hvor man både kan høre elementer, der minder om Gouls'n'Ghosts og Beatles.

- Jeg så lige en halvdårlig film forleden, hvor den her sang var outro-sangen, og det var VAMPIRE WEEKEND! Det er ikke kun, fordi Vampire Weekend er mit all-time beloved band, at jeg slog den op, jeg synes også sangen var god. Jeg kan godt lide starten af sangen. Nummeret minder lidt om ”Diplomat's Son” rytmemæssigt, og den kan jeg også godt lide. Og det er altid fedt at opdage musik, man ikke havde hørt endnu, med bands man godt kan lide.

- Syv drenge, også fra Århus, som lige for nylig har udgivet en EP med fem numre, hvor det her nummer er det fedeste. Rap blandet med jazz. Overdrevet nice! Musikken er rigtig rar at lytte til, både når man sidder derhjemme, eller for mig, når jeg går tænksom gennem byens gader. Du kan her læse en anmeldelse af dem, og hvis du er sej, kan du finde et link til download af EP'en på den side.

- Har fået hendes cd! Yeah, man. Jeg kan rigtig godt lide det her nummer. Tit tager jeg også lidt tid om at vænne mig til musik, og den her lyttede jeg allerede til, før jeg fik cd'en, så jeg har haft lidt tid til at høre den. Snyd, egentlig. Jeg glæder mig rigtig meget til at lære resten af hendes cd at kende. :) For resten har Tyler the Creator lavet et wild remix af den sang, som egentlig er meget cool.

- Jeg har hørt den lidt ekstra på det sidste, og den har ligget højt på nogle forskellige musiklister, men jeg først fået øjnene op for den nu. Jeg glæder mig rigtig meget til at høre VETO på NorthSide-festival i juni. Stykkerne af sangen, hvor det bare er beats kan jeg godt lide. Jeg har læst et sted, at den var tænkt som en vuggevise. Til sidst lyder teksten også: ”Lay your head down on your pillow”. Den er lidt sørgelig, som beskriver den, hvordan man nogle gange bare skal lægge sig ned og sove sorgerne væk.

1 kommentar:

  1. SÅ nice, at Lykke Li lige var forbi Det Nye Talkshow i fredags!

    SvarSlet