onsdag den 2. marts 2011

Music of the week #1 - Cults, Jai Paul mf.



Fra nu af vil der forekomme et helt nyt element på vores blog en gang ugentligt! Det minder meget om P3s Systemlisten og Soundvenues High 5, som er musiklister, der giver en et hurtigt overblik over, hvad der er wild at høre lige nu. Men da det her er en blog, vil vi skrive oplæggene fra vores egne personlige vinkler, og derfor vil vores ugentlige liste minde mere om P3s nye "Mixbånd", som er en liste over, hvad en bestemt person anbefaler lige for tiden, og vores liste fortæller så, hvad det er VI hører lige nu, altså i denne uge.

Wild music right now!

Af Anna B

- Noget af melodien minder måske lidt om Fallulahs "Out of it", men den er nice, og den gør mig i godt humør. De udgiver et album til maj i år, og det kunne godt være, man lige skulle overveje at købe det. ;-)

- Den hører jeg meget lige for tiden. Jeg synes den er meget rar, og så skal jeg jo også til Bruno Mars-koncert om nogle uger, og så er det nice at kende hans sange. Men han spiller nok ikke den her, da han jo har lavet nummeret sammen med nogen ... Eller hvad?

- Kun en engelsk mand står bag The Streets, og han har lavet det her nummer, og det kan jeg ret godt lide. Det er lidt dubstepagtigt, og teksten forstår jeg egentlig som sympatisk. Sangen er fra hans nyeste, men sidste cd, han vil nemlig ikke lave mere musik. The Streets spiller også til Northside Festival i midten af juni. Oh yeah!




- Skør sang. Det har taget lidt tid for mig at vænne mig til den, men nu har mine ører accepteret den. Der er nogle seje synths og sære vokalharmonier, og som jeg også har læst en anden skrive, synes jeg den er "mind blowing" (se billedet!), men det er fedt.

- Hører jeg også meget for tiden. Den er behagelig og anderledes, men slet ikke opfarende. Bare dejlige toner, der flyver gennem én. Til april udgiver de en ny EP, som jeg glæder mig til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar