mandag den 4. april 2011

Figurines koncert på Atlas d. 17/3

Af Johannes Kroustrup

Torsdag aften d. 17/3 spillede Figurines på Atlas i Aarhus, og jeg var så heldig at opleve dem. Koncerten var en af deres mange på deres danmarks turné. "The New Spring" varmede op, han var en helt okay solo guitarist, men Figurines, der kom på efter, var meget bedre! Det var fedt at høre Figurines live, da de har et stort repetoir af mange fantastiske numre.

Jeg blev forbavset over for meget bedre de lød live, jeg synes at forsangeren (Christian Hjelm) sang meget bedre live, og det hele bliver sådan set lige en tand bedre. Igennem koncerten blandede de mange af deres numre, og sluttede af med et ekstra nummer "Silver Ponds" kun med forsangeren (Christian Hjelm) på scenen - det gav virkelig prikken over i'et med et afsluttende intimt nummer.
Det var en fed koncert som jeg nød at opleve, og hvor bandet gav sig 100%!

Figurines har udgivet en hel del, men de albums som jeg hører, og som også er mest kendte, er:
Skeleton (2005)
When The Deer Wore Blue (2007)
Figurines (2010)

Figurines er på deres danmarks turné og den her koncert var med i den, og hvis du vil se dem på turnén, kik da her for at se om du kunne være heldig at de spiller tæt på dig:
Mar 31 2011: - Skraaen, Aalborg,              Apr 01 2011: - Kulisselageret, Horsens 
Apr 02 2011: - Paletten, Viborg,               Apr 07 2011: - Forbrændingen, Albertslund
Apr 08 2011 - Slagelse Musikhus             Apr 09 2011: - Lille Vega, Copenhagen
 

             

Ingen kommentarer:

Send en kommentar