mandag den 4. juli 2011

Music of the "week" #7 – The Impossible Game, Phoenix og andre

"Music of the week" ... Måske skulle vi finde et nyt navn, det er jo ikke ligefrem fordi, at der udkommer sådan et opslag en gang om ugen. Nå. Fin titel. Vi beholder den. Her kommer nogle sange, jeg hører lige for tiden – i denne sommeruge.

Af Anna


Jeg synes, det er en rar sommersang. Jeg hørte den en del sidste sommer (som jeg tilbragte den hele af i USA). Sangen udkom dog et år tidligere, d. 25. maj 2009, på albummet "Wolfgang Amadeus Phoenix". De er franskmænd, og lige præcis Lisztomania har været brugt i trailere til både Alice In Wonderland og Valentine's Day (0:33).

Soundtrack til Xbox Live indie-spillet The Impossible Game. Soundtracket er en blanding af Tetris, Zelda og Crash Bandicoot – mega stress og så drum'n'bass-ish; næsten jumpstyle. Jeg kan altid genkende introen (altså de første 3 sek. af sangen, hvor der bare er bas/tromme-slag). Jeg synes tit, man kan kende små underlige umelodiske passager i sange – fx har jeg fundet små Gorillaz-agtige skrattener på Pink Floyds "Dark Side Of The Moon". Synes egentlig, sangen er ret sjov. Ligesom jeg også godt kan lide Tetris-sangen. Skørt.
EVERYDAY I'M SHUFFLIN'. Et af årets store sommmerhits. Laughing My Fucking Ass Off – opfindsomt navn! Pop, en sang alle (på min alder) kender og kan danse til. Jeg synes også, den er ok af en summer-party-song-alle-kan-lytte-til-sang at være (den er i hvert fald bedre end Sak Noels ”Loca People” – "wtf?". Men jeg foretrækker stadig Impossible Game-soundtracket frem for dem begge). Da Party Rock Anthem har rundet de 10.000.000 veiws på youtube, har de lavet en akustisk udgave til youtube. Den er meget hyggelig.

Har altid været en af de bedste af franske Daft Punks sange. Den lidt club-agtige stemning: En celebrity ankommer til en klub, kommer ind og fester så igennem all night long. Og selvfølgelig er det sommer i min forestilling om den her celeb. Filmen er godt nok lidt det modsatte.

I 8. klasse lavede jeg projektopgave om stalking (don't ask me why), hvor vores ”kreative produkt” var to film, der viste eksempler på stalking, og den ene af filmene havde Da Funk som soundtrack. Du kan se den her: Stalking på café.

The Drums – se ham, der lige har været på Cambridge :P
The Drums – Let's Go Surfing
Den ultimative USA-sommersang. Eller måske ikke. Lyden er bare meget … USA! Og så vil de jo gerne ud at surfe (selvom det tit lyder, som om de synger "I wanna go shopping". Hmm). Bandet er fra hyggelige Brooklyn (ligesom Grizzly Bear) i New York, og sangen kommer fra deres EP ”Summertime!”, så det er vel ganske fint, jeg forbinder den med sommer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar